2015. december 21., hétfő

Midvinterblot



December 21-e van. Tudja-é valaki, mit jelent ez? Kezet fel! Igen, tényleg három nap múlva jön a Jézuska. Még valaki? 

Télközép, kedves gyerekek, télközép van. Téli napforduló, az év legrövidebb nappala és leghosszabb éjszakája. 

Télközép, Yule, Midvinterblot, Wintermitte, ahogy tetszik. 

Én a Midvinterblotot adtam címnek, mert tetszik a szó. A fent említett kifejezés germán eredetű, az ősi skandináv és germán hitvilág télközépünnepére utal. A midvinter előtag könnyen megfejthető (közép-tél) a blot szó a vérre utal, mivel valamikor áldozatot mutattak be ezen az ünnepen. Szinte minden természeti és természetközeli kultúrában ünneplik ilyen-olyan formában. Igazából mi is, csak a keresztény verzióját, néhány nappal elcsúsztatva, Karácsonyként. A lényeg ugyanaz, a Fény újjászületésének és eljövetelének ünnepe.





 Valahol minden közös tőről ered. Nekem ez olyan csendes ünnep, magamban mindig megtartom. Esetleg néhány baráttal. Kicsit elmerengek, elfilozofálok, erőt gyűjtök a következő évre. (Jó, egyszer besöröztünk Festővel és felgyújtottuk a p*csába a fél udvart. Olyan is kell. Végeredményben, valamikor is tűzzel ünnepelték).

Arra gondoltam, mikor leültem a gép elé, kifirkálom kicsit az apró dolgokat, amik a fejemben matatnak. De aztán rájöttem, nem kell, meg nem is idevaló. Ez az újrakezdés ünnepe is. Pont a dolgok végére, kettőspont az elejükre. 

Vettem egy üveg bort, elnyalogatom, kicsit firkálok, kicsit olvasgatok, összebújok Kutya Úrral, kicsit meditálok, aztán pont nem foglalkozom semmivel. Nem kezdek újra semmit, mert minden úton van. De újult erővel megyek neki, ez az ünnep erre is jó. 

Hát, boldogot mindenkinek, úgy, ahogy szeretné.

Beteszek ide egy képet. Olyan mint az okos lány a mesében. Ide is vág, meg nem is. Valahol szembejött és nekem tetszik.
(Annak, aki nem beszél külföldiül: "Az óriás előtted soha nem olyan hatalmas, mint  az istenek, akik benned élnek."
 Ámen.)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése