2018. június 1., péntek

Tehülyete!- Vol.6




Erőt egészséget és erős egérmérget. Ismét összegyűlt egy blogoldalnyira való kedves tanítványaim figyelmetlenség szülte hereroppantó baromságaiból. Azta, ez már a hatodik a sorozatban...termékeny szakma ez, akárhogy is. 
No, hosszabb szövegelés helyett, lássunk is hozzá. 



Valamit a jégről meg a globális felmelegedésről magyaráztam. Szóba jöttek a sarkok. Mármint a déli, meg az északi. Volt némi értetlenség a levegőben, úgyhogy kivágtam guglimepszet a kivetítőre, műholdnézetben, mutattam, hogy a két nagy fehér fót a honos golyóbisunk két csücskén, na azok azok. Ahá, megvan, oké. Azt mondom, ha már itt tartunk, ki tudja, hogy hívják ezeket másképp?

Őőőő....Antarktisz és Unartaktisz, nem?

De.



Azt meg Naprendszereztünk. Oké mondom, népek, hogy hívják a bolygókat a Naprendszerben?

-Merkur!
-Jó.
-Föld.
-Jó.
-Jupiter!
-Jó.
-Ánusz!!

-Határeset. Van előtte egy Ur. Így is elmegy.



Biológia, az volt a téma. Aztán meg a biológia résztudományai.

-Oké emberek, hogy hívjuk azt a tudományt, ami az állatokkal foglalkozik?
-Zoológia!
-Jó. Azt ami az emberekkel?
-Humánbiológia!
-Jó. Azt ami a növényekkel?
-Növényológia!

Nem jó.



Apró nyelvi tévedés, nagy örömre adva okot. Koma épp azt magyarázza, hogy valamit beledobott a folyóba. A dobni, hajítani ige múltideje németben a "geschossen". Ő ezt az erősen hasonló "geschissen" igével helyettesítette.

A puszta felebaráti szeretet és a pedagógusi jóakarat vezérelt, mikor félhangosan odasúgtam neki, hogy nem, ez így ebben a formában azt jelenti, hogy: "Belesz*rtam a folyóba".

Óvatosan ezekkel a szavakkal. 



Szaru. Megvan ez az anyag? Nem, nincs köze az előző bekezdéshez. Szaru, tényleg így hívják. Ebből van a szarvasmarhák szarva, a szőr, a madarak tolla, a körmünk, satöbbi. Bosszantó módon, dajcsul "Horn"-nak mondják.
No mondom komák, mi is az a szaru, hol találkoztunk már a szóval?

-Az egy város Ausztriában, nem?

És tényleg, hogy a rosseb akárhová.




Citáltuk épp a fontosabb kémiai elemeket. 

-Oké nép, mik az oxigén tulajdonságai?
-Gáz!
-Jó.
-Szín nélküli!
-Jó!
-Szag nélküli!
-Jó!
-Munkanélküli!

A perspektíva az perspektíva.



Végül, de nem utolsósorban. Ma dogát írtunk. Illetve én nem, csak a népek, én figyeltem, hogy ne sumákoljanak. De ezeknek már össze vannak kötve az idegvégződéseik az okosfonnal. Még szerencse, hogy már én is láttam olyat.
Hát a dolgozatjavításnál meg is kértem az egyik komát, hogy ha már fusiban gugliz, akkor legalább ne legyen annyira tökkelütött, hogy gondolkodás nélkül kimásol mindent. Mert az "ökológia" fogalmának definíciójaként adott válasza: " Az élőlények egymás közötti és környezetükkel való kapcsolatának tudománya, főnév, nőnemű", már önmagában is emelkedettebb lett volna, mint amit pont ebből a jóemberből kinézek. Hogy történetesen még a "duden" fedőnevű német szómagyarázó oldalt is ismerem, ami a címsorban rögtön az adott szó szófajával és nemével kezd, az meg főleg pech.

Leülsz kisfiam.






Nade.
 Ennyi mára.
 Legyetek jók és higyjétek el, van élet a guglin túl is! :D
Példul a józan paraszti ész....








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése