2014. május 7., szerda

Köszoktatás



Egyre többet témáznak a népek mostanság a színvonalromlásról. Az oktatásban. Mármint az oktatás színvonalromlásáról. Az oktatás színvonalának a romlásáról. Hogy romlik a színvonala az...teccikérteni, na.
 Fácsebúkon terjed már, hogy okos professzorok és professzorinák által írt könyvekben bolondságok, gyökérségek és ostobaságok kapnak helyet. Tartalmilag vagy formailag, tartalmilag és formailag. Én meg közben azzal küzdök, hogy legyen valami a diplomámból Sógoriában is. És véleményem, az van, mint mindig. Tudod, az meg olyan, mint az ánusz, mindenki rendelkezik vele, de nem mindenki kíváncsi a másikéra. Aki mégis, annak itt látható, alább.


Szóval, a történet szerintem ott indul, hogy felvételizünk a tanárképzőre. Aztán felvesznek. Mert a követelményrendszer nem magas. Mondhatnám még én is megcsináltam anno:) És mi történt a felvételin? Megnézték, hogy mit tudunk. Hogy értünk-e a biológiához, kémiához, akármihez. Ha igen, felvettek, ha nem, nem. Node. Megnézte-e bárki, számolván esetleg azzal, hogy az újdonsült gólyából egyszer akár tanár is lehet, hogy teszem azt, tud-e az illető beszélni? Hogy nincsenek-e pszichopata hajlamai? Hogy nincs-e állandó fertőző betegsége? Hogy nincs-e pedofil múltja? Hogy megvan-e kezelába, hogy felérje a táblát? Hát, ez senkit nem érdekelt. Tudja a biológiát? Akkor tanár lesz, pont. 


Tehát, ilyen, hogy "alkalmassági vizsga", az hírből sem ismert. Talán a tesiseknél, a rajzosoknál, meg az énekeseknél volt. Bár erre mondta egy rajzos ismerősöm, hogy "ő nem azért jött ide, mert tud rajzolni, hanem, hogy megtanuljon". Jogos. Ott tartunk szóval, hogy nincs alkalmassági, bárki, aki ért az adott tárgyhoz, bekerülhet tanárképzőre, legyen amúgy akármilyen a hozzáállása a világhoz és a gyerekekhez, illetve legyenek bármilyenek az egyéb képességei.
Elkezdik az emberünket tanítani. Tanul állatszervezettant, meg ökológiát, meg biokémiát, meg ilyeneket. Hogy a saját példámnál maradjak. Aztán csinál kémiai laborgyakorlatot, összetöri a kémcsövet, elmegy a Balatonfelvidékre megnézni a magyar nyúlszapukát meg az öves szkolopendrát. A nebulónkat gyakorlatilag kiképzik egy másodrendű biológusnak. És hogy tanul-e pedagógiát? Hogyne, talán félévente egy olyan tárgy is volt, ami ezzel foglalkozott, másodév közepétől. A négyéves képzésben. Általában vagy a legéletuntabb, vagy a legvidámabb, ezzel együtt leglinkebb oktatók tartották. Volt pszichológia is. Nade, jön a kérdés, lát-e tanárzigótánk testközelből gyermeket, stúdiumának elvileges tárgyát a négy év alatt? Hogyne látna kérem, a főiskolás klubban, mielőtt elkérnék tőle a személyit. Amúgy csak az utolsó év utolsó hónapjaiban, mikoris épp' arra van gondja, hogy a gyerekkel foglalkozzon, mikor szakdolgozatot kell írni.

De sebaj, a biológiát tudja, meglesz az a diploma. Mert ugye államvizsgán mit kell tudni? Hát a biológiát. Úgyhogy meglesz. Aztán ott áll az emberünk, hogy kellene munka. És most tegyen egy x-et ide---->{ } az, akinek az ismerősi körében akad legalább két olyan friss tanár, aki jelentkezett látatlanban egy állásra és felvették a tanulmányi eredményei, vagy a jó kisugárzása, vagy a pedagógiai felkészültsége miatt.
Ennyi? Akkor most tegyen egy x-et ide--->{x} az, akinek az ismerősi körében akad legalább két olyan friss tanár, aki jelentkezett egy állásra és felvették, mert volt egy ismerőse. Én tettem oda az x-et, mielőtt megijednétek.

Szóval, van egy emberkénk, aki ért a biológiához, kémiához, matekhoz, csak hogy általánosítsak is, ismer valakit valahol és elhelyezkedik tanárként és gyerekeket fog oktatni és nevelni. Aki meg esetleg tényleg jó lett volna tanárnak, az kitanulja utólag az asztalos szakmát. A tapasztalatok ugyan azt mutatják, hogy kevesebb tudással de több pedagógiai érzékkel jobb és eredményesebb tanár lehet valakiből, mint egy teletömött fejű gyászhuszárból, azonban az említett szűrők, -pontosabban a szűrők hiánya-random átengednek mindenkit. 

 És most jön a pofon. A tanárképzőről kiengedett embertömegből, akik között vegyesen van jó tanáralapanyag és a pályára teljesen alkalmatlan ideggyenge bérgyilkos, az újabb randomizátoron átjutva kerülnek be a népek a tanári állásokba. Ergó, a nagy számok, és a véletlenszerűség törvénye alapján minden iskolában lesz legalább 2-3 ember, aki nem oda való. És ezek az emberek is részt vesznek a nebulók oktatásában. Ez ugye nem tesz jót nekik. Aztán a félrenevelt nebulók felcseperednek és ha nem tudják mit kezdjenek magukkal, hát-elmennek tanárképzőre. És lediplomáznak és tanárok lesznek és tankönyvet írnak és a kígyó a farkába harap. 


Kicsit körülnéztem itt Sógoriában, mit lehetne kezdeni a diplomámmal. Itt mondjuk a tanárképzés inkább hajlik affelé a tendencia felé, hogy TANÁROKAT képezzenek, akik mellesleg értenek adott szakterülethez. Viszont úgy vagyok a tanársággal, hogy lehet, nekem se ártott volna anno a rosta. Nem vagyok az ideggyenge tömeggyilkos kategória, de a türelem és az empátia se tartoznak a legnagyobb erényeim közé. Legalább tudja. Szóval, megnézettem ma a diplomámat. Még konkrét válaszra várok, de az előzetes jóslatok alapján még akár biológus is lehetek vele. Vagy biológia és környezettan szakot végzett nagyfejes. Vagy/és egy különbözeti vizsgával letehetem a hivatalos állatgondozói szakmát. Hogy olyan is legyen.  Szóval, erre mindenképp jó volt a sok okosság. 
Kíváncsian várom az eredményt.
Majd megírom.
Addig is legyetek jók, ne igyatok mosatlan narancslevet, a lányok mindig előről hátrafelé töröljék ki és kezeket a takaró fölé! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése