2015. június 8., hétfő

Viktor király, a bevándorlegény és a három kérdés



Egyszer volt, hol nem volt, még az Óperenciás Tengeren is túl, hol a kurtafarkú malac túr, volt egy ország, Agyarország. Agyarország kellős közepibe', Dunapest városába', hol a Nap se süt, élt a király, Viktor király. Egy nap a király, haj, nagy bánatában, levelet küldött Thoriumnak, a be(ki)vándorlegénynek, saját kezeihez. Megszólította, s kérte az ő bölcs tanácsát, hogy lehetne megoldani az Agyarországot fenyegető rettenetes veszélyt. Gyüttmentek fenyegetik a hont mindenfelől, özönlenek, mint a sáskák, elveszik, mi szép, s értékes e földön! Kérdések voltak a levélben, csudálatos kérdések. No, a vándorlegény se volt rest, felkerekedett, kihajította a kukába a levelet, s klaviatúrára kapott.


Magyarázkodás, emberek, az következik itt. A blog alcímében szerepel ugye, hogy a blog, ugye, politikamentes, ugye. Izé. Nem fogom lepökködni, vagy felmagasztalni egyik pártot se, nem írok nyílt levelet kedvenc Viktátorunknak, nem szervezek földalatti ellenállást. Véleményt mondok. Szavazócédula nélkül. Van a blognak egy "statisztika" funkciója, ahol látom az olvasottságot. Ha ezután feltűnően lecsökken, vagy feltűnően megnő, akkor túllőttem a célon.
 De elmondom, 
el én, hej.

A Viktor politikájával olyanformán vagyok, hogy persze, fos. Nem lennék jó magyar ember, ha nem azt mondanám, hogy fos, és jelen esetben bátran mondhatom, mert tényleg fos. De a miért fos?-na, az a kérdés. Ezzel meg úgy vagyok, hogy-és most nagy levegőt veszek-szerintem ez a szegény Viktor alapból nem akar ám rosszat. Csak rosszul akarja, nagyon rosszul. Hosszú lenne leírni pontosan, tényekkel és információkkal alátámasztva miért, inkább szemléltetem egy légből kapott élethelyzettel, hogy látom én az ő dolgait.

Viktorka, öt éves, óvodás. Apával, Anyával és Öcsivel él a kertvárosban. Viktorka jóindulatú gyerek, nem az az igazi rosszcsont,  csak kicsit félrenevelt, ezért akaratos, mérges, ha valamit nem kap meg azonnal, vagy ha valami nem úgy van, ahogy neki tetszik. Viktorka vasárnap kilenckor kelt fel, megreggelizett. Anya tojásrántottát készített. Közben elmesélte, hogy Öcsi a kertben játszik Brúnóval, apa pedig az autót javítja a garázsban. Viktorka kiszaladt a kertbe, megsímogatta Brúnót, labdázott kicsit Öcsivel, majd bement Apához a garázsba. Apa az autó vezetékeivel babrált. Azt mondta, javítja. Viktorka segíteni akart, ezért hozott egy ollót. -Nem szabad, Viktorka, majd Apa megszereli-mondta Apa-ha elvágod a vezetékeket, az nem old meg semmit. Viktorka ezen megsértődött és bement a szobájába. Ebéd után anya csendespihenőre küldte a gyerekeket. Viktorka a pihenő alatt kisompolygott a garázsba, elvágta a piros vezetékeket az autón és mivel Apa azt mondta, az nem old meg semmit, elvágta a kékeket is és összekötötte a pirosakkal. Délután apa beindította a kocsit és az egész elektromos rendszer leégett. -Milliós a kár a kocsiban-mondta Apa szomorúan Anyának. Viktorka azt mondta, látta Öcsit ollóval a kezében a garázs felé menni a pihenő alatt. Öcsit kip*csázták. Másnap, hétfőn, az óvodában megkérdezték ki mit csinált a hétvégén. Viktorka azt mondta:
Megjavítottam Apa autóját!

Valahogy így.

Na. Bevándorlás. Mindenki megkapta a levelet. Szittyaföldét elözönlik a gyüttmentek, a bevándorlók, elveszik a munkánkat, beleköpnek a gulyásba, visszagörgetik a dombra a rátóti csikótojást. És a helyzet az, a félelmet megértem. Az Unio bevándorlópolitikája tényleg, khm, érdekes. Észné kő lenni, na. 

Aztán eszembe jutott valami. Ha megnézünk engem, Sógorfölde szempontjából, akkor az ő szemszögükből én vagyok az, akitől Viktor Agyarországot félti. Ideesz a fene valahonnan a keleti blokkból, betöltök egy állást, amit akár egy sógor is betölthetne, eliszom a sörüket és bájolgok a lányaikkal. Na jó, csak eggyel, de most általánosítottam. Gyakorlatilag egy piszkoséletű bevándorló vagyok, a társadalom mételye. És tudjátok, hányszor szenvedtem emiatt? Hányszor kellett megvető pillantásokat eltűrnöm, megaláztatást elviselnem, menekülnöm a harag és kirekesztés elől? Na? Tudjátok?

Egyszer sem.

Ennek oka van. Beszélgettem erről az itteni népekkel is. Három pontban könnyen összefoglalható. 

1: Képeségeimhez képest a társadalom hasznos tagja vagyok. Reggel bemegyek munkába, kilotyogtatom az automatás kávét a konyhában, fültövön vágom a dobermannt és összeveszek a raktárossal. Végzem a dolgom. Megkeresett ojróim egy részét önként és dalolva (ez némi írói túlzás, ja?) leadózom a Sógor államnak, amiből az eurovíziós dalfesztivált szervez nőnek öltözött szakállas hapsiknak. 

2: Tiszteletben tartom a kultúrát és a hagyományokat. A "tiszteletben tart" és a "tisztel" kifejezéseket ne keverjük össze. Ez arról szól, hogy ha valami tetszik, odamegyek, ha valami nem tetszik, nem megyek oda. De meghagyom nekik a lehetőséget, hogy eldöntsék, mit akarnak. Előbb-utóbb Bécs úgyis magyar megye lesz, legalább addig had élvezzék, na. Vicc. Értem?

3: Beszélem az ország nyelvét. Azaz szót lehet velem érteni. Teljesen tudatában vagyok az identitásomnak, a nemzetiségemnek, az anyanyelvemnek, büszke vagyok rá és egyiket sem kívánom megváltoztatni, de veszem a fáradságot, hogy ha már itt pusztítom a kenyeret, akkor megértessem magam. Vannak kultúrák, mint példának okáért a francia, ahol a tökéletes, akcentusmentes beszéden kívül semmi sem elfogadott, Sógoréknál az én németem már a "király" kategória. Agyarországon meg örömtüzeket szoktunk gyújtani, ha egy külföldi kinyög egy "köcönöm"-öt, szóval ez nem lehet akadály.

De, és, valamint, teljesen megértem Viktorka félelmét, mert itt, értsd Sógoriában, bőven jelen van AZ a bevándorlóréteg, akitől ő fél. És asszem ezzel rá is tapintottam mondandóm lényegére. Ha megfordítjuk a fenti három pontot, értelmet kap a történet. 

1: Bevándorlók, akik a sógor szociális hálót kihasználva élnek a semmiből.  Elgondolkodtam rajta, ez a félelem reális-e, mivel a sógor szociális hálóhoz képest az agyar szociális háló egy öreg halász szakadt szákja. Hogy értsétek miről beszélek, egy kis cigánykodással/törökködéssel/románkodással úgy egy ezres körül akaszthat le az ember a sógor államtól havonta a semmiért. Ojróban. Otthon ez az összeg...őőőő...na mindegy, ezt Viktor tudja pontosan, maradjunk annyiban, hogy nem egészen ennyi. Az agyar átlagfizetés sem egészen ennyi. Szóval, ha albán bevándorló lennék, én nem állnék meg Sopronnál. De a tény az makacs, itt vannak ilyenek bőséggel, akik semmittenni jönnek ide, mégpedig jó pénzért, és lógassák ja lábukat egész nap, és pusztíccsák a kenyeret. 
Őket nem szeressük.

2: Kialakult egy réteg, aki életében nem járt az "anyaországban", de veri a mellét, hogy ő "ottani" és minden ami "itt" van, bűnös és rossz. Miért járnak a nők fedetlen vállal, miért van disznóhús a disznósültben és miért tartanak keresztény szentmisét vasárnap a Stephansdomban. Gyalázat.

3: Ugyanez a réteg ezt az előadást amolyan tört nyelven tartja, alig érthetően. No, piszkoséletű kenyérpusztító bevándorló létemre rájuk én is azt mondom, hogy jobb lenne nekik is és nekünk is, ha az anyaországban szidnák az itteni rendszert. Sajna az anyaországban soha nem jártak és már vízum kell nekik.

Tehát, a kérdés. Nem kellene valahol különbséget tenni a kettő között? A félelem alapja szerintem igenis reális, viszont a kivitelezés érdekes. Bárki, aki átlépi a határt és nem magyar az anyanyelve az élősködő bevándorló? A Vombathelyi kórház aranykezű arab sebésze menjen a francba? Nem lehetne a bevándorlást szimplán feltételekhez kötni? 

Tény a tény, Apa kocsiját meg kell javítani. Csak tudni kell hozzá, melyik vezetéknek hol a helye. Nem biztos, hogy ollóval kell nekimenni. Kellene keresni valakit, aki jártas a villamosságban. Különben leég és milliós károkat szenved. Nem?
De.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése