2018. április 21., szombat

Tehülyete!-Vol.5




Szervusztok kedves gyerekek íme, a sorozat 5 része. Móka. Kacagás. Aranyköpés. Tessék, csak tessék! Talán még Winnetou is lesz.

Annyit azért el kell mondanom előzetesben, hogy ehhez a bejegyzéshez már lehet kelleni fog némi némettudás, ugyanis a múlt hetekben a kőkeimtől elhangzott marhaságok közül nem fogom tudni mindegyiket bemagyarítani. De azért majd igyekszem.
Na.



1.

Ha emlékeztek, a "Berufsorientierung" szóval már megküzdöttünk egyszer. Akkor azt hiszem ezt nem írtam le így németül, mindenesetre most, most igen. Ez gyakorlatilag a munka világában való eligazodás fennkölt tudománya. Ebből kreálta elszólásból az egyik koma a "Berufssäugetiere"-kb: "Hivatásos emlősök" kifejezést. Azóta is rajta maradt, amúgy. Namost, ugyanez a koma megint bealakított. Valahogy nem veszi be a gyomra ezt a szót. Most ezt hozta ki belőle:
"Berufsorgientierung".

Ezt nem magyaráznám hosszasan, jó?

2.

Random elkapott beszélgetés a csoportomban:

-Sokat jár a szád.
-Na és? Az én szám.

3.

Ember épp referált valamiről, meg nem mondom már miről, mindenesetre nekiállt összehasonlítani az országokat az adott témával kapcsolatban. Ugye neki (sem) német az anyanyelve ellenben az oktatási nyelvünk igen, plusz a wikipedia által írt bölcsességeket sajnos hajlamosak megértés nélkül átvenni néha, szóval:

-És ez Európában változó mértékben van jelen. Tipikus például: Svédország, Németország, Ausztria, egyéb. Ez az egyéb sajnos nem tudom hol van.

4.

Szerveztünk egy látogatást egy másik oktatási intézménybe. Épp erről tartottunk egy kiselőadást, és a végén megegyeztünk a népekkel, hogy másnap fél kilenckor az adott épületnél a 3. parkolóban találkozunk. Az előadás után odajön hozzám egy koma, aki elég frissen került hozzánk és még elég csekélyke a némettudása, és megkérdezte mégegyszer, hogy hol találkozunk. Mondom neki a hármas parkoló. Majd néztem egy darabig bambán, hogy ezt miért akarja feljegyezni, majd rájöttem, hogy ha valaki először találkozik a "Parkplatz 3" kifejezéssel és nem tudja, hogy ez arra a nagy aszfaltplaccra utal, ahol az autók állnak, akkor igen, mondjuk a "Karlsplatz 12" analógiájára tényleg azt gondolhatja, hogy ez egy cím....


5.

A rasszizmus akkor igazán szép, ha belülről fakad és gondolkodás nélkül érkezik. Épp genetikáról beszélgettünk, mikor az egyik koma bekérdezte, hogy:

-Tanárúr, milyen gyerek születik abból ha egy kínai és egy normális ember összeházasodik?

Erről beszélgettünk kicsit utána.

6.

Nos, ennek én voltam az elkövetője. Igazi, vérbeli, ötcsillagos freudi elszólás. Koma épp a fogbetegségekről referált, és valahogy nem ugrott be neki a "fogkefe" (Zahnbürste) szó. Gondoltam kisegítem. Mondtam is neki, hogy "Zahnbrüste". Majd könnyesre röhögtem magamat magamon. Majd mikor leesett nekik a tantusz, ők is.
Nézd meg még egyszer a szót.
(Brüste: női mellek)


No, ennyi mára.
Lesz még, ne aggódjatok.
Addig is legyetek okosak :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése