2013. március 19., kedd

Animalpastor



Szösszenet, mellyel meglepem, ez asztalszéli szegleten, magam-magam. Mert így bevillant valami munka közben, hát leírom, csak úgy ok nélkül, mert jól esik. Naszóval a csoda tudja már honnan jött elő ez a gondolat ma, de eszembe jutott egy jóember, aki a modern technika révén vegytisztán fészbuk-ismerősöm, tehát offlájn sose találkoztunk. Bár ez még változhat.

Az úriember Tom Animalpastor néven fut fácsén, pontosabban a hivatalos adatlapja és egy elég érdekes karakter. Szemre úgy harminc és negyven között lehet, Lengyelországból származó, Bécsben élő katolikus pap. Amúgy Tomasz Jaeschke a becsületes neve. Hogy mi hogy lettünk ismerősök a világhálón arról, hogy őszinte legyek, már fogalmam sincs. (Nyilván valamelyikünk bejelölte a másikat, nem? De!) Lényeg a lényeg: az animalpastor nagyjából annyit tesz, mint állatlelkész, állatpap. Szóval, ő egy katolikus atya, aki az állatokért harcol. Érdekes felállás, nem? De!

Az úriember azon viszonylag kevés fanatikus állatvédők közé tartozik, akiket megtartottam a fészbukoldalamon. Minden tiszteletem az állatvédőké, (szegről-végről magam is az volnék, vagy mi a szösz), de egy időben besokaltam, hogy az üzenőfalam szétroncsolt testű jószágokkal, sírás-rivással és fogaknak tsikorgatásával volt tele és megértésüket kérve elkezdtem kitörölgetni ezeknek mélyen tisztelt terjesztőit. (Lásd az erről szóló bejegyzést:)) No, a Tom az más kategória, általában gondolat és érzelemkeltő képeket, irományokat posztol. Nem nyávog pénzért, nem ócsárol, nem szidalmaz, teszi, amit hivatásául választott. Különösen tetszik ez nekem, mert az illető pap és ilyeténképp az állatokat "fivéreinek és nővéreinek" nevezni legalábbis az ár ellen való tempózás. A Biblia szerint ugyanis:
"Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinek és nőnek teremtette őket. Isten megáldotta őket, Isten szólt hozzájuk: "Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a földet és vonjátok uralmatok alá. Uralkodjatok a tenger halai, az ég madarai és minden állat fölött, amely a földön mozog.""
Szóval, a katolikus egyház aligha ismeri el az állatokat az emberhez hasonló módon érző és gondolkodó lényeknek. Pedig aki valaha is foglalkozott csak egy kicsit is állatokkal, észreveheti, hogy igen, éreznek, gondolkodnak, vannak érzelmeik, tudnak vidámak vagy szomorúak, izgatottak vagy unottak, szeretők vagy haragvók lenni. Ezt lehet mindenféle módon bizonyítani is, de ez egyszerűen látható, érezhető. Aki mást mond, azzal sincs gond, csak szimplán hülye, vagy panelban nevelték kukászsákban. No. Most megmondtam. Szóval, Tom Animalpastor úszik az ár ellen, olyannyira, hogy legutóbb be talált szólni a Vatikánnak is e témában. Ez bátor. Innentől nem csodáltam, hogy mikor ma átbújtam tüzetesebben a honlapját, a magáról szóló bejegyzésben a "Priester ohne Amt" kifejezést találtam, amit akárhogy is forgatok, hivatal nélküli papot jelent. 

Nos, csak azt akartam leírni, hogy talán kicsit szentimentális, de nekem tetszik, amit csinál. Ilyen embernek mindig helye van a világban. Meg a fészbukomon :)

Ha valaki kíváncsi a jóemberre, itt a honlapja és a fészbukja.

Továbbá. Adok magamnak egy enyebejnyét, mert ugye többször kijelentettem, hogy ez a blog nem politizál, mostanában pedig idébbodébb előfordult. De igyekszem mértéket tartani, jó? Viszont, még szintén a munkahelyemen, bevillant egy kép, pontosabban kettő az agyamba, és nem bírtam ki, hogy össze ne vágjam nektek. Ha címe lenne, az volna: "kontraszt". Jó éjt gyerekek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése