2017. február 14., kedd

Türelem konditerem és a matafai füvesasszony




Két külön téma, de kicsit összekombináltam őket. Az első a sport. A sport egy olyan dolog, amit sokan azért csinálnak, mert jó. Sokan azért, mert elvárja a társadalom. Sokan azért, mert egészséges. Én meg azért, me’ muszáj. 
Igen, pontos j.



Szóval azt hiszem (és remélem), kijelenthetem, hogy viszonylag normális emberalakkal rendelkezem. Van egy fejem, két karom, két lábam, meg a kiegészítők. Nem vagyok sem Stallone, sem DiCaprio, de nem vagyok elhízott és cérnavékony sem. Ebből kifolyólag nemigen szokták elhinni, hogy nem túl jó a genetikám etéren. Pedig nem az. Jóapám-Isten nyugosztalja-szokta volt mondani, hogy ha mi disznónak születtünk volna, már díjnyertes tenyészkanok lennénk. Ugyanis egy nagyobb levegőtől, két korty víztől és egy jókívánságtól is képesek vagyunk hízásnak indulni. Ez van. Na és ezért van, hogy én mindig piszmogok valamit. Ha meg ezt a piszmogást abbahagynám, mindjárt elhinnétek, hogy szar a genetikám. Körülbelül két hónapon belül. (Jó, igazából szeretek is sportolni...:)). Csináltam én már mindenféle dolgokat. A foci úgy ment mint a lovaknak (futni tűrhetően, rúgni rohadt nagyot, de attól még nem futballista), az úszást unalmasnak találtam, aztán sokáig küzdősportoltam, aztán állatgondozó lettem (napi nyolcórai gyaloglás elég volt, hogy rendben tartson), aztán most hippi vagyok. Mármint munkanélküli szabadúszó. És így bevillant egyszercsak, hogy nekem van valahol elfekvőben egy kedvezményes sportkártyám, amivel ’óccsóér’ bejárhatok mindenféle edzőhelyekre. Például konditerembe. Noszauccu, elkezdtem kondizni. Ezt meg megint nem akarták elhinni a komákok, merthogy „nem tudnak elképzelni abban a közegben”. Hát...vicces is. Észre szoktam venni a duplaháromszög alakú, alig-hajú bölcsészek érdeklődő pillantásait, akik a konditermi dresszkód alapján feszülős ujjatlanban és fenékhez tapadó rövidnadrágban vonyítanak a vasak alatt, mikor beballagok a mackónadrág-tornacsuka-feketepóló-körszakáll-hosszúhaj kombómmal. Én meg ilyenkor jól kimosolygom őket magamban. Lenyomom a negyed órámat a futógépen, hupákolok háromnegyedet a gépekkel, szaunázok, tusolok és pont jól érzem magam utána. Aztán nézhet, aki ahogy akar. Azért tanulok ám. Az összehúzott szemöldökkel nézés genetikailag megy. Most azt gyakorlom a tükör előtt, hogy autentikusan tudjam mondani, hogy „MUHH!”, hogy „tújjadbazmeg”, meg hogy „beszarszöcsém”. Aztán ha ez megvan, megtanulok negyedórát beszélgetni két gyakorlat között (ami megmagyarázza, miért töltenek mások két órát egy edzéssel), hattyúpózban, kitolt csípővel „víznél jobban hidratáló” italokat inni, „természetes erdetű” műanyagdarálékot enni rántottsajt helyett és úgy mozogni, mintha ellenségeim levágott feje lenne a hónom alatt, gereblyenyél a hátamhoz kötve és izzó parázs a két lábam között. Hát vagy mondjuk valószínűbb, hogy ezt a részét inkább nem erőltetem.
 Nekem ígyisjóvan.

Na, a másik dolog. Nekem érdekes élmény volt, nektek meg tanulság lehet. Múlt héten rámjött a mukor. De valami egészen fura mukor, amilyenem még nem volt. Olyat művelt, hogy hirtelen fizikai igénybevételre és/vagy hőhatásra (főleg a kettő kombójára) elkezdtem szédölögni. Illetve néha nyugalmi állapotban is spontán zombi módra váltottam. Akik az offlájn világban is ismernek, tudják, hogy alapból inkább pörgős, néha túlpörgős vagyok, ezért elég fura volt ülni egyhelyben, úgy hogy semmihez nincs se kedvem, se erőm, se pulzusom. Ijesztő volt na. Aztán tegnap este elmentem látogatóba az Ottinénihez. Országos barátom nekem a művésznő. Kicsit fura szerzet, már rég milliomos lehetne, de ő inkább elvan Matafa faluvégén, és meleg baráti kézfogásért gyártja az olyan műremekeket, amiket egy félhavi fizetésért el lehetne adni. Ődóga. Nade. Ülünk, dumálgatunk, közben megint átcsúszok zombibmódba. Nekiáll a művésznő kikérdezni, hogy mi ez, mióta van,meg hogyan. Mondom, hogy volt egy elég húzós másfél hetem, éjszakázással, túrával, jövésmenéssel,  fizikai és lelki igénybevétellel, aztán utána lett ez. Kattog egy kicsit a kerék az Ottinéni agyában, majd lecsap elém az asztalra valami gyanús kinézetű italt, hogy azt jól igyam meg. Megtettem, végülis nem volt rossz íze. Aztán tíz perc múlva, mint amikor víz alól bukkan fel az ember, életre keltem, láttam és hallottam, beindultak bennem a turbinák és a slo-trans motorok, és egyáltalán, majdnem kezet fogtam magammal, hogy „helló, rég láttalak”. Azt azóta semmi bajom. Na így derült ki, hogy a magnéziumhiány egy kurva dolog. 
Megjegyez, odafigyel rá. Köszönöm.

Meg Ottinéninek is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése