2018. május 1., kedd

Tutnix




A tutnix, kérem, hogy így gyorsan és koppanósan elmagyarázzam a címet, az a kutya, amelyiknek a gazdáját jól p*csán kellene  rúgni. Sógoréknál a tutnix (tut Nichts=nem csinál semmit, értsd, nem bánt) egy amolyan szállóige lett. Még ilyen feliratú mellhám is van. Csak az a gond, hogy a szállóigében ezt ironikusan értik.



Osztrákék nemzetkarakterének van egy komoly hátulütője, mindamellett, hogy sok jó oldala is. A népeket errefelé általában úgy nevelik, hogy mire elérik a közel felnőtt kort, szent meggyőződésük lesz, hogy ők úgy általában mindent jobban tudnak a világon mindenki másnál. Ez persze egy általánosítás, méghozzá csúnya, de sajna elég nagy számban megfigyelhető ez a jelenség. És ez akkor okozhat problémát, ha az adott ember (mint ahogy ez is gyakran előfordul) túlértékeli magát, a tudását, a képességeit. No, ez kicsit így van az osztrák kutyatartókkal is. Meglehetősen sok önjelölt Cézármilán van köztük, akik a kutyá(i)kat, abban a tudatban, hogy azok teljesen kontroll alatt vannak, teljes kontroll nélkül sétáltatják. Volt már ilyenből több tengelyakasztásom, például mikor előre szóltam az egyértelműen támadó szándékkal közeledő kutya gazdájának, hogy illene megfogni a jószágot, majd miután a "tutnix" mondat után a tutnixet fel kellett rúgnom, hogy ugyan ne akarjon már mindenáron verekedni Árnyékkal, akkor még el is kellett magyaráznom okosgazdinak, hogy ez most miért volt. Szóval, az ilyen okosok miatt lett a tutnix elnevezés. 

No, ma megint belenyúltunk. Ugyi új kecó, új környék, felfedező mód. Mondta valaki tegnap, hogy van itt egy kutyastrand kontra kutyafuttató. No mondom, reggel meglessük. Hát tényleg van, szép nagy terület, dunapart, minden mi szemszájnak és kutyának ingere. Ja, meg egy kocsma. Rakat nép a kocsmánál, meg egy rakat kutya, de valami tizenöt. Már hallani lehetett valami egymásra acsarkodó morgást a csoportból. Kicsit sasoltam a népeket, hogy látják-e, hogy be akarunk jönni a kapun, de hogy nem reagáltak, gondoltam itt ez így megy. Minden jobb érzésem ellenére léptem be Kutya Úrral, majd kábé egy perccel később pont annyi időm maradt, a verekedés kirobbanását megakadályozandó, hogy Árnyékot kikaptam a három épp nekimenni készülő tutnix közül, kivágtam a kapun és becsaptam mögötte. Aztán én ittam meg a levét a történetnek, mert Árnyék nem az a méret, akit csak úgy ki lehet hajítani bárhonnan, szóval ha nem akartam volna kicsit heroizálni a dolgot, akkor az igazsághoz híven azt írtam volna, hogy kiestünk a kapun. Ami azért érintett kellemetlenül, mert lévén hogy Kutya Urat fogtam két kézzel, térdre érkeztem, ami a sóderes-aprókavicsos úton, főleg rövidnadrágban nem egészséges. (Konkrétan úgy nézek ki, mint akit térden lőttek egy sajtreszelővel keresztezett sörétespuskával.)

Na jó mondom, akkor ezt ma hanyagoljuk, esetleg holnap teszek vele még egy próbát. Talán ha nincs ünnepnap, nem lesznek ennyien. Közben eszembe jutott, hogy hé, én fenn vagyok egy bécsi kutyás fórumon. Beírtam hát, hogy mi történt, és megkérdeztem, hogy mik a tapasztalatok a hellyel kapcsolatban. 

No, erre a kommentáradatra nem számítottam. Szerintem még mindig írják. Néhány elenyészően kevés "Jó az", vagy "Nálam minden oké volt" véleménytől eltekintve az elsöprő többség véleménye szerint: ne   menj    oda!

Na mondom, ez egy kutyazónánál igen remek. 
Aztán szépen sorba leírták, hogy kivel mi történt és a közel egybehangzó vélemény szerint ez egy igazi, klassz, tutnixzóna. A környékbeli alkoholisták beülnek a kocsmába, azt amíg berúgnak, pont letojják, hogy a kutyáik mit csinálnak. Voltak elképesztően durva sztorik is, a csavarhúzóval megszúrt kutyáig bezárólag. Mindenesetre meggyőztek, asszem hanyagolom....

Keresünk valami tutnixmentes környéket. Valaki ajánlotta is, hogy tud egyet, akár el is kísér. Lehet hétvégén meglesem. Amúgy meg pont kellemesen elbóklászunk mink itt a szép csendes környéken. 

Most komolyan...itt sógoréknál van egy olyan, hogy "kutyajogosítvány", bizonyos fajtákra. (Mármint, ugye, ezt nem a kutyának kell letennie, hanem a gazdának a kutyával.) Többen javasolták már, hogy általánosan be kéne vezetni. Lehet nem volna hülyeség.

Mert ugye a tutnixek esetében általában nem a kutyával van a gond....

Csak az naaaagy naaaagy egó ne volna....

Nade. Tanulság megvan, és továbbra is elkerüljük tutnixékat. Amúgy oké minden, klassz a hely. Nem kicsit. Végezetül, csak hogy irigykedjetek egy csöppet, megmutatom, épp hogy blogolok :D
Legyetek jók és okosak!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése