2014. április 22., kedd

De mi is az a "Thorium" ?





Feltétetett a minap valahol, valaki által a kérdés, hogy miszösz is igazából az a "Thorium" és miért ez a blog neve, címe? A "valahol, valaki által" jelen esetben nem a szokásos adatvédelmi ködösítés, szimplán nem emlékszem. Most mindenesetre lerántom a leplet, elárulom a döbbenetes igazságot és a félelmetes tényeket.

A thorium, magyarosan írva tórium egy kémiai elem, melyet a svéd Jöns Jakob Berzelius fedezett fel az 1800-as évek elején.



A thorium szobahőmérsékleten szilárd, platinafényű fém, kémiailag ellenálló, kevéssé reakcióképes. Kémiai rendszáma 90. Erősen radioaktív. Megtalálható a monacit, a torit és a keralit nevű ásványokban. Magnéziumötvözetekben és gázizzókban használják, valamint atomerőművekben. Nevét az északi mitológia mennydörgésistene, Thor után kapta. No. 
Most már tudja.

És hogy miért ez a blog címe? Hát, ez egy félvéletlen. Avagy féldirekt. Ehez vissza kell menni némileg az időben, úgy 15 éves koromig. Ez azért fontos, mert ugye én az a korosztály vagyok, aki a számítástechnikába pont nem született még bele, nagyjából kiskamasz koromban kezdtem ismerkedni az internettel. 
Igen, előtte bicikliztem, meg ilyenek.

Érdekes módon erre a jelenetre még mindig emlékszem. Ültem a középiskola hét számítógépet felölelő internetszobájában és azon buzgólkodtam, hogy életemben először e-mail címet csináljak magamnak. Azt mondták az okosok, hogy a freemail jó lesz. Akkor ezt ismertük, meg ez volt magyar. Azóta persze ha fizetnének érte se használnám.

Jött a felhasználónév kérdése. Hű, izgalmasság. Igazából már akkoriban is érdekelt a kelta és az északi kultúra és mitológia, no mondom, legyen vikinges név. Ez így festett:


Adja meg a kívánt felhasználónevet
thor@freemail.hu
A felhasználónév foglalt. 
Javasolt lehetőségek: thor1983@freemail.hu, 17thor@freemail.hu

Nemnem, nekem olyan kell, amiben nincsenek számok. 

Adja meg a kívánt felhasználónevet
thorshammer@freemail.hu
A felhasználónév foglalt.


Ajjaj...


 Adja meg a kívánt felhasználónevet: 
thorporolye@freemail.hu
A felhasználónév foglalt.


hm... Thor jobban hangzik, mint Odin, de legyen.


Adja meg a kívánt felhasználónevet: 
odin@freemail.hu
A felhasználónév foglalt.


Na ne...


Adja meg a kívánt felhasználónevet: 
ragnarok@freemail.hu
A felhasználónév foglalt.


 Apád f.... 

Adja meg a kívánt felhasználónevet: 
thorodinragnarok@freemail.hu
A felhasználónév foglalt.





Na, így lett thorium az első internetes felhasználónevem.

Amit aztán megszerettem és szinte mindenhol ezt használtam utána és azóta is. És mikor sok évvel később blogolásra adtam a fejem, hát már ott volt. 
És így lőn a Thorium blog Thorium blog.

Voilá.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése